2011 жылдың басында жобаны әзірлеушілер тез бұзылатын жүктердің темір жол тасымалы нарығындағы жағдайға талдау жүргізді және вагондарды энергиямен жабдықтаудың инновациялық жүйелерін әзірлеу бағытында, осы тасымалдарға арналған вагон модельдерін әзірлеу бағытында тәжірибелік-құрылымдық жұмыстардың жоғары болашағы туралы қорытынды жасады.
Техникалық сипаттамалары жақсартылған жаңа вагондарды жобалау бойынша тәжірибелік-құрылымдық жұмыстар мердігер ретінде "МВБМКБ" (Мәскеу вагон жасау басты мамандандырылған конструкторлық бюросы) ЖШҚ-ны тарта отырып жүргізілді.
Вагонды автономды энергиямен жабдықтаудың жаңарту жүйелерін әзірлеу өз күштерімен және қосалқы мердігерлер ретінде Ресей зауыттарының құрылымдық бюроларын тарта отырып жүргізілді.
Бірлескен қызмет нәтижесінде перспективалы жаңаша шешімдер мен заманауи вагондар желісі құрылды, атап айтқанда:
- жеткізу мерзімі жоғары термо жарамды жүктерді тасымалдауға арналған 16-1807-04 изотермиялық модель вагон-термосы,
- Рефрижераторлық контейнерлерді және басқа жүктерді тасымалдауға арналған автономды энергиямен жабдықтау жүйесі бар 13-9565 әмбебап вагон-платформа моделі,
- тез бұзылатын жүктерді -20-дан +16 градус Цельсийге дейінгі температура диапазонында тасымалдауға арналған, тоңазытқыш камерасының габариті ұлғайтылған және жүк көтергіштігі жоғары 16-1817-01 Рефрижераторлық вагон моделі,
- автономды энергиямен жабдықтау жүйесі бар тасымалдау үшін тез бұзылатын жүктерді диапазонында температура режимдерін аймақтарға бөле отырып, тоңазытқыш камерасының жақсартылған габариттері бар, жүк көтергіштігі жоғары 16-1817 рефрижераторлық вагон моделі.
Сыртқы орта ауасының жоғары және төмен температураларының әсерінен қорғауды талап ететін, жарамдылық мерзімі 10 тәулікке дейін термиялық дайындалған (мұздатылған, салқындатылған немесе жылытылған) және биологиялық жылу бөлмейтін тез бұзылатын жүктерді, сондай-ақ тез бұзылмайтын азық-түлік және азық-түлік емес ыдыс-даналы жүктерді тасымалдауға арналған.
Вагон-термос минус 60 °С-тан плюс 50 °С-қа дейінгі температура ауқымында пайдалану сенімділігін қамтамасыз ете отырып, МЕМСТ 15150 1 орналастыру санаты үшін " ҚСК "( қоңыржай-суық климат)орындауында дайындалуы тиіс.
Ұқсастықтардан бәсекелестік артықшылықтар:
- Жүкті 10 тәулікке дейінгі температуралық режимді сақтай отырып жеткізу мерзімі
- Ұқсас вагондарда 6 тәулік.
- Вагондар температураны бақылау датчиктерімен және GPRS-навигация жүйесімен жабдықталған. Олар:
- "нақты уақыт" режимінде тиеу кезінде температуралық режимді бақылауға мүмкіндік береді
- жүк, сондай-ақ жүк қозғалысы кезіндегі температуралық режим. Температура туралы деректер болады
- жүк иесіне телефонға немесе диспетчердің компьютеріне смс түрінде келіп түсу.
- Вагонның жылу оқшаулағышы 0,40-0,50 Вт/(м2К) қарсы 0,25 Вт/(м2к) жылу беру коэффициентіне ие)
- желіде пайдаланылатын қолданыстағы изотермиялық және рефрижераторлық вагондарда.
- Оператордың тапсырысы бойынша вагондар өндірісі бойынша алмалы-салмалы генераторлармен жабдықталуы мүмкін
- "екілік" мұзды пайдалану, осындай жабдықтары бар жеделдету құрамында вагондарды пайдалану
- Рефрижераторлық поездар жүк тасымалдаудың өзіндік құнының едәуір төмен болуы негізінде авиатасымалдаушылардан "премиум класты" теңіз өнімдерін тасымалдау көлемін алуға мүмкіндік береді.
- Вагонды нормативтік пайдалану мерзімі – 25 жыл.
ТБЖ жүк базасы
Тез бұзылатын жүктің (ТБЖ) жүк тасымалының орташа жылдық көлемі 86,0 млн.тонна шегінде ауытқиды.
- қалаішілік және қала маңындағы тасымалдар үлесіне барлық көлемнің 54% - ы тиесілі, бұл шамамен 46,44 млн. тоннаға тең,
- орташа және алыс қашықтықтарға тасымалдар үлесіне барлық көлемнің 46% келеді, бұл 39,56 млн.тоннаға сәйкес келеді.
Орташа және алыс қашықтықтарға көліктің барлық түрлерімен ТБЖ тасымалдау құрылымы шамамен келесідей:
- 600-ден 1 500 км-ге дейінгі орташа қашықтық 20,0 млн. тонна
- 1 500-ден 3 000 км-ге дейінгі өтпелі диапазон 10,0 млн. тонна
- 3 000-нан 10 000 км-ге дейінгі қашықтық 9,56 млн. тонна
Теміржол көлігі компаниясы үшін мақсатты сегмент-бұл ТБЖ-ны алыс қашықтыққа тасымалдау және бәсекелестік сегментпен 1 500-ден 3 000 км-ге дейінгі қашықтыққа тасымалдау.
Ресей Федерациясының Көлік министрлігінің пікірінше, теміржол көлігі үшін ТБЖ тасымалының ықтимал көлемі құрайды:
- алыс қашықтықтарға 8,0 млн. тонна
- өтпелі диапазонда 3.0 млн. тонна
Тез бұзылатын жүктерді тасымалдауға арналған вагондардың жалпы техникалық жай-күйі
- Өндіруші зауыттардың әмбебап жүк вагондарын өндіруге бағытталуы бүгінгі күні ТМД-ның бірде-бір өндірушісі вагонды энергиямен жабдықтаудың жұмысқа қабілетті жүйесін және пайдалану шығындары төмен болған кезде азық-түлік жүктерінің тұтынушылық қасиеттерінің сақталуын қамтамасыз етуге қабілетті вагондардың жаңа модельдерін нарыққа ұсына алмауына алып келді.
- Вагон үшін электр энергиясын алудың балама технологияларын қолдану есебінен оңтайландыруға болатын тасымалдаудың өзіндік құнындағы шығындардың үлесі 15%-ға дейін, ал вагон – дизель генераторларын ұстау бойынша пайдалану шығындарын ескере отырып-44% - ды құрайды.
- Бүгінгі күні «РТЖ» ААҚ желісінде пайдаланылатын вагондар мен дизель генераторлары вагондарының Рефрижераторлық және изотермиялық паркінің физикалық тозуы 90%-дан кем емес.
- * 2020 жылға қарай Рефрижераторлық және изотермиялық вагондар, дизель генератор-вагондар паркінің толық істен шығуы (металл сынықтарына кесу) болжаланып отыр, температуралық жүктерді тасымалдауға мамандандырылған вагондар паркінің болмауы себебінен жұмыс істеп тұрған операторлардың тез бүлінетін жүктерді тасымалдау нарығынан жаппай шығуы басталады.
- 2021 жылы нарықта тез бұзылатын жүктерді темір жол арқылы тасымалдауға қабілетті бірде-бір оператор қалмайды.
- ҒЗК тез бұзылатын жүктерді жаппай тасымалдауға және тіркелген бағыттарға тасымалдау технологиясы «өткірленген».
ТБЖ тасымалдауға арналған вагондардың тозуы және қалдық ресурсы
Тозудың орташа дәрежесі, %
Негізгі қорлар тобының атауы |
"РТЖ" ААҚ-ның нормативтік құжаттарында белгіленген қызмет мерзімі, аймен |
|
Көліктік құралдар |
2 - 324 |
75,1% |
Изотермиялық қозғалмалы құрам |
2 - 312 |
83,5% |
Изотермиялық Вагон |
2 - 312 |
95,3% |
Вагон - Термос |
14 - 131 |
92,9% |
Топтық Рефрижираторлы Қозғалмалы құрам |
12 - 157 |
62,6% |
Автономды Рефрижераторлы Вагон |
14 - 50 |
53,7% |
Ілеспелі Автономды Рефрижераторлы Вагон |
139 - 157 |
6,1% |
БасқаТС |
3 - 324 |
41,1% |
Қызметтік-Дизельді Вагон |
71 - 149 |
64,9% |
Жабық Вагон |
300 |
25% |
Фитингтік Платформа |
50 - 429 |
54% |
Нарыққа ұсынылатын әзірлеушілердің жаңартылған өнімдері
- ТУ 3183-006-01124336-2014 жүк вагондары мен платформаларын автономды энергиямен жабдықтау жүйесі.
- Автономды электрмен жабдықтау жүйесі бар әмбебап вагон-платформа моделі 13-9565.
- Вагон изотермиялық модель 16-1807-04 .
- Коммерциялық және техникалық-пайдалану сипаттамалары жақсартылған автономды Рефрижераторлық вагон моделі 16-1817-01.
- автономды энергиямен жабдықтау жүйесімен және жүк бөлмесінің ішіндегі температуралық жағдайларды аймақтандырылған Автономды Рефрижераторлық вагон моделі 16-1817.
Вагон-термос изотермиялық модель 16-1807-04
1. Жүк көтеруі, тн |
58,0 |
2. Ыдыстың салмағы, тн |
35,5 |
3. Доңғалақ жұбынан рельстерге есептік жүктеме, кН( тс) |
230,5 (23,5) |
4. Шанақ көлемі, м3 |
145 |
5. Шанақтың ішікі жағының өлшемі, мм |
|
- ұзындығы |
18 400 |
- ені |
2800 |
- бүйір қабырғасы бойынша биіктік |
2540 |
- төсеуден шатырға дейінгі биіктік |
2970 |
6. Еден ауданы, м2 |
50,6 |
7. Жарықтағы есік тесігінің өлшемі, мм |
2 850х2 110 |
8. Есіктер саны |
2 |
9. Құрылымдық жылдамдық м/с (км/ч) |
33,3 (120) |
10. Автотіркеу біліктері бойынша вагонның ұзындығы ,мм |
19840 |
11. Ауқым |
1-ВМ |
12. Автотіркеу түркі |
СА-3 |
13. Рельс басының деңгейінен автотіркеу осінің биіктігі, мм |
1060 |
14. Жылу берудің жалпы коэффициенті, Вт/(м2К) |
0,25 |
Сыртқы орта ауасының жоғары және төмен температураларының әсерінен қорғауды талап ететін, жарамдылық мерзімі 10 тәулікке дейін термиялық дайындалған (мұздатылған, салқындатылған немесе жылытылған) және биологиялық жылу бөлмейтін тез бұзылатын жүктерді, сондай-ақ тез бұзылмайтын азық-түлік және азық-түлік емес ыдыс-даналы жүктерді тасымалдауға арналған.
Вагон-термос минус 60 °С-тан плюс 50 °С-қа дейінгі температура диапазонында пайдалану сенімділігін қамтамасыз ете отырып, МЕМСТ 15150 орналастыру санаты үшін "ҚСК" (қоңыржай-суық климат) орындауында дайындалуы тиіс.
Ұқсастықтардан бәсекелестік артықшылықтар:
- Ұқсас вагондарда 3-6 тәулікке қарсы температуралық режимді сақтай отырып, жүкті жеткізу мерзімі 10 тәулікке дейін.
- Вагондар температураны бақылау датчиктерімен және GPRS-навигация жүйесімен жабдықталған, бұл "нақты уақыт" режимінде жүк тиеу кезіндегі температуралық режимді, сондай-ақ жүк қозғалысы кезіндегі температуралық режимді бақылауға мүмкіндік береді. Температура режимі туралы деректер жүк иесіне телефонға немесе диспетчердің компьютеріне SMS түрінде келеді.
- Вагонның жылу оқшаулағышы желіде пайдаланылатын қолданыстағы изотермиялық және рефрижераторлық парктегі вагондардың 0,40-0,50 Вт/(м2*К) қарсы 0,25 Вт/(м2*К) артық емес жылу беру коэффициентіне ие.
- Оператордың тапсырысы бойынша вагондар "бинарлық" мұз өндіретін алмалы-салмалы генераторлармен жабдықталуы мүмкін, жеделдетілген Рефрижераторлық поездар құрамында осындай жабдығы бар вагондарды пайдалану жүк тасымалдаудың өзіндік құнының едәуір төмен болуы негізінде авиатасымалдаушылардан "премиум класты" теңіз өнімдерін тасымалдау көлемін алуға мүмкіндік береді.
-Вагонды пайдаланудың нормативтік мерзімі – 25 жыл.
Сертификаттауды аяқтау: 2019 жылдың тамыз айы
Шығару көлемі (есептік) тамыз – желтоқсан 2019 жыл бір айда 60 вагон
Шығару көлемі (есептік) 2020 – 2025 жыл ≥ айына 200 вагон